Söndags utflykt med barnen

Igår söndagen 16/11 bestämde jag mej på morgonen att idag skall vi göra en utflykt med barnen, var ju strålande väder på fm, med solsken...som man tyvärr inte sett så mycket av de senaste veckorna....
Vid halv 12 åkte vi iväg. hade packat lite saft i ryggsäcken, handlat korv och några frukter, hade tänkt vi skulle grilla.
Vi åkte till Stendörrarnas naturreservat, det är så härligt därute.

Stendörrens naturreservat
Reservatet består av två delar:
Fastlandsdel med en del öar som det är möjligt att nå med hängbroars hjälp.
Ett skärgårdsområde runt fiskehemmanet Griskär. Endast tillgängligt med båt.

På reservatet kan ni vandra längs vandringsleder, vissa leder har informationstavlor, se på utsikten över skärgården ifrån utkikstornet, bada om temperaturen så tillåter, se årstidsskiftningarna i flora och fauna eller varför inte försöka att få upp middagsfisken.

Vintertid med starka isar är skärgården tillgänglig även för de som saknar båt.

Reservatet är utrustad med ett flertal eldstäder med ved, toaletter och sopmajor så det ska vara lätt att lämna det i städat skick. Detta är nödvändigt då reservatet besöks av uppemot 200 000 personer årligen.


De som inte har besökt Stendörrens naturreservat rekommenderar jag verkligen att göra det om ni har vägarna förbi!

Här kommer lite bilder från vår utflykt:









Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej "Anncka"!

Bättre sent än aldrig heter det ju! kan inte du skicka mig din E-post adress så har vi något vi har lovat att skicka till dig! :-) Vad roligt att läsa din blogg och att det gått bra och att du kämpar på med allt - du ser jättefin ut!!

Vh Jeanette och Agneta (Dietistetudenterna)

2008-11-17 @ 12:03:00
Postat av: Ulla

Vilka härliga bilder!

2008-11-20 @ 18:26:00
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Borthy

Vilken härlig dag! Jag tror jag har varit där när jag var liten men jag minns inte mycket ifrån det! Kram

2008-11-23 @ 06:36:21
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0