Min resa....

I slutet av förra året (2006) bestämde jag mej för att göra en viktop, dvs en Gastric Bypass. Jag var vår Vårdcentralen och en remiss skrevs till Kirurgen, dit jag fick komma i januari i år, jag kom i kö för op, men det kunde ta nästan upp till 1 år innan jag skulle få op, då jag bestämmer mej för nåt vill jag helst få det gjort igår.....Men jag var på dem hela tiden, ringde och tjatade, skrev brev om att jag skulle studera nu på hösten, men icke sa nicke fick jag någon förtur heller....då började jag ringa runt till sjukhus i Stockholm, på Ersta sa de att de kunde operera mej i juni. Jag ringde tillbaks till mitt sjukhus och sa att jag ville att remissen skulle skickas till Ersta...optid fick jag sen 18/6...men med lite strul på vägen...*s*...allt kan ju inte gå smidigt heller!
Remissen kom inte fram....pratade med min chef och hon sa att det inte är första gången en remiss kommer bort och att jag skulle kontakta patientnämnden och så gjorde jag också, så remissen skickades igen och denna gång kom den fram.....

Innan operationen var jag o träffade obesitassjuksköterskan, dietist, kirurgen som skulle operera mej,narkosen samt en massa blodprov....sen var det bara att vänta....17/6 åkte jag in, dagen innan och jag var väl lite nervös, men den nervositeten försvann ganska fort.
På måndagmorgonen rullades jag in på operationen, 1:a patienten. Fick lite läkemedel och efter en stund så sov jag....Detta är början på mitt nya liv!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Lycka till med din viktresa!!
Fin blogg du har skapat!

2007-09-29 @ 19:07:26
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: anncka

Tackar för det! ja, den är fin, har fått hjälp av min handledare Borthy med bloggen. Hon är expert på detta!

2007-09-30 @ 08:18:01
URL: http://anncka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0