Torsdag o föreläsning

Igår torsdag var en heldag med mina arbetskamrater från hela mitt län, kul att få träffa de andra också som man inte träffar så ofta, det blir sådana här tillställningar då man ser de andra också.
Vi började morgonen med fika och smörgås och sitta ner och prata om lite allt mellan himmel och jord, halv 10 var det dags för 1.a föreläsningen, en krogpräst från Göteborg, han var verkligen toppen, timmarna bara flöt iväg. han pratade om bemötande, redan sånt man visste från förrut, men han verkligen berörde hela ens själ och där han stod och pratade kändes det som om han pratade om just mej och hela min familj....tänk att en människa så kan beröra en in i själen, helt otroligt tycker jag egentligen.
Han pratade om att vara närvarande, aktivt lyssnade, vänskap, empati och tid.

"Var där du är när du är där"

"Ögonen är själens spegel"


Han verkligen berörde mej in i själen!

Efter att han förläst bjöd firman på lunch, köttgryta o vildris belv det....det var gott
Sedan föreläsning 2, vår högsta chef föreläste om Triage och tog upp lite olika tillstånd, det var väl sådär, han gick inte upp mott prästen iaf!
Vi hade tipspromenad mellan 17-18, man skulle hitta den gemensamma nämnaren, tex mellan Barbie-Clownen Beppe-Michael Jackson.
Sen var det 3-rätters middag och underhållning av 2 tjejer från teatergruppen, de var jättebra.
Om jag sumerar dagen: en helt suverän dag o avkopplande, samt lärorik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0