Vad är det bästa med att jag gått ner i vikt?

Det bästa med att ha gått ner i vikt hitintills är den enorma mängd av energi man har att göra annat än bara överleva dagen. Jag är inte längre helt slutkörd efter jobb. Nu får man saker gjorda som innan fick bli liggande.
Kläder som sitter snyggt, allmänt välbefinnande.
Att jag kan krypa upp i en stol utan att fylla ut den helt och vara rädd för att den ska gå sönder. Att jag inte behöver ha händerna knäppta över magen längre eller gömma den bakom en kudde när jag sitter ner. Att jag kan sitta i mitten av en soffa utan att vara rädd att den ska gå sönder. Att jag kan köpa underkläder och känna mig rikigt sexig i dem trots allt överskottsksinn. Att jag kan äta mat utan att känna mig skyldig.

att kunna motionera och tycka det är roligt
att få komplimanger från omgivningen
att ha ork över till allt som är roligt
att förhoppningsvis leva ett längre och lite lyckligare liv
att jag kan sätta på mej kläderna utan att bli anfådd
att jag kan knyta skorna
att jag kan klippa tånaglarna
att jag kan fila fötterna
att våga sätta sej på utemöblerna
att jag slutat att snarka
att orka leka med barnen på ett annat sätt

 




I livet finns inga slutna dörrar, det gäller bara att hitta rätt nyckel...


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad du har varit duktig! Du ska vara stolt över dig själv och det du har åstakommit. Jag har försökt så många gånger, men det blir bara pannkaka av allt. Motionen förstår jag och den funkar hur bra som helst...Det är kosten (är matglad) som inte funkar.

Ha en skön helg!

2007-11-09 @ 08:59:51
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jag har aldrig haft problem med min vikt,varit väldigt smal.Men så blev jag långtidssjukskriven och gick upp 10 kg,själv trodde jag det rörde sig om 3kg.Tills vi köpte en våg,för jag hade bestämt mig för att banta bort dessa tre kg.Jag fick en smärre chock när jag såg vad vågen visade.Jag har gått ner mina exta kg,men har gått upp tre kg,som jag vill gå ner.Kan väl tyckas som ingentig,men för mig är det tre kg för mycket.Det känns på kläderna och jag trivs inte lika bra med mig själv.Det du lyckats göra är så otroligt bra att jag inte har ord för det,kanon!!!
Jag hoppas du når dina mål/Mvh Anna-Carin

2007-11-09 @ 14:05:17
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag har några xtra kilon som jag går och bär på och jag märker att även om de inte är jättemånga, så orkar jag inte lika mycket längre. Sen har jag problem med ryggen och jag vet att även den mår bättre om jag inte går och bär på för mycket.

2007-11-10 @ 09:12:20
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Monika

Det citatat är helt i min smak! Det ska jag låna (för det får jag väl?)

2007-11-11 @ 09:59:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0