Simhallen

Idag har jag jobbat till halv 4, sen hem o käka middag och sen iväg till simskolan med dotter...
Då passade jag också på och simma litegrann...det var härligt, men mycket folk, jag föredrar att åka till badhuset på morgonen, då man i princip är ensam på motionsbanan...



Motionssim är faktiskt riktigt skönt nu på hösten/vintern för man kommer in i värmen av ett badhus.

Motionssim är ett bra sätt att stärka kroppen och förbränna fett utan att slita på lederna.
Motionssim är en behaglig träningsform, där motionären själv bestämmer längd och tempo. Att träna i vatten är avlastande för leder och därmed skonsamt för kroppe
Hittade ett träningsprogram på  i Form, kanske man skulle testa det...

Utöver att simning förbättrar  konditionen är det också bra för musklerna. Du kan välja simstil efter vilka muskler du vill stärka - eller blanda för att gå igenom hela kroppen.

FRISIM

Tränar främst:
Armar, bröst, rygg, magmuskler, höfter och lår.

BRÖSTSIM

Tränar främst:
Lårens in- och yttersidor, översta delen av bröstet, överarmarna samt övre delen av ryggen och anklarna.


Mer skonsam kaloriförbrännande motion får man leta efter.

Låt oss avliva en myt:
Du förbänner inte färre kalorier i vatten för att det är kallt och du inte känner att du svettas. Tvärtom - om vattnet är kallt måste kroppen använda extra energi för att hålla värmen.

Så i vattnet får du faktiskt en omgång kaloriförbränning till skänks som du inte känner att du behöver jobba för. Om du simmar rätt tränas också kretslopp och alla stora muskelgrupper - och därmed förbränns ännu fler kalorier.

Ja, just det...vet ni vad jag skall göra den 10 december...:)
Jo, jag har anmält mej till Friskis och svettis, skall gå på skivstångspass...skall bli intressant, vet inte riktigt vad det innebär...men hoppas det blir kul och kanske något jag kommer att vilja fortsätta mej sen...Jag har en arbetskompis som är instruktör i Spinning och skivstång och det är hans pass jag skall gå på :)

Skivstång
Styrketräning i grupp
Effektiv och kul träning med hjälp av skivstång, drivande musik och tydliga instruktioner. I F&S Skivstång tränas styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar. Träningen är dynamisk med vissa statiska inslag och belastningen anpassar du själv från att enbart använda skivstångens egen vikt på ett par kilo, till att lägga på ett avsevärt antal kilo. 


Kommentarer
Postat av: Jada

Oj, vad duktig du är! Jag tror jag ska börja bada i isvatten om det stämmer med att ju kallare vatten desto mer energi går det åt...isbad är nog härligt!
Må så gott!

2007-11-20 @ 21:28:22
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Åsa

Hejsan!!

Vad imponerad jag blir av dej vännen min!!! Och så glad!! Du har en jättefin blogg och du mår bra. Synd bara att J inte inser vad han gör och inte gör... Blir förbannad å dina vägnar av vissa saker.
Ska bli kul att se dej i helgen.
Jag tror att du så småningom kommer att "se" ditt nya jag i spegeln, du måste nog bara vänja dej att vara söt och fin :)
Vad roligt att du får massa positiva komplimanger, det sporrar ju bara mer om motivationen tryter någon dag. *Kram*

2007-11-21 @ 05:43:28
Postat av: anncka till Åsa

Hej min vän! Vad kul att du kikar in i min blogg. Tack för stödet också! Ja, det är jättejobbigt med J, men det kan vi ta en annan gång. Skall verkligen bli kul att ses på söndagen :)
Kram

2007-11-21 @ 08:28:43
URL: http://anncka.blogg.se
Postat av: Ulla

Det går i perioder när jag simmar. Ibland tycker jag att det är jätteroligt och ibland tycker jag att det är vansinnigt tråkigt. Men håller med om att det är en skonsam träning. På mitt träningsställe heter Skivstång Bodypump, men jag kan tänka mig att det är lika jobbigt på båda ställen. Jag har haft sån träningsvärk efter måndagens första Bodypump sen maj månad.

2007-11-22 @ 07:18:03
URL: http://www.ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0