Fet?

Jag har lite fel bild i huvet. När jag står och tittar på mig själv uppifrån och ner så ser jag ju inte så tjock ut och tittar jag mig i spegeln så visst finns där några valkar men inte så farliga "tycker jag" sen råkar jag gå förbi ett skyltfönster eller ser mig själv på bild så hoppar jag nästan till VA! var det där jag??? Shocked.
Jag har liksom stannat min bild av mig själv från det att jag vägde som mest.
Det är jättesvårt att se sig själv i spegeln, för att vi bara har den ovanför handfatet Laughing
Men skämt åsido så är det jobbigt att se sig själv, helst en dag när man känner sig fin och bra och så går man på stan och få se sig själv i ett skyltfönster och man (läs: jag) undrar varför man tog sig ut överhuvudtaget.

Men... till ämnet: jag tänker titta på mig själv, precis som nämnts innan och ta kort. För det ÄR kul att se förändringarna och de ses lättast på bild, än så mycket "live".


fotografera fotografera fotografera... Och tvinga dig att titta på ALLA bilder och inse att det är INTE fel vinkel / ljus / whatever... Du ser ut precis sådär Wink

Digitalkameran är min bästa vän och det är tack vare den jag inte tar fel på person när jag skall ha med mig själv någonstans skratt


Vad gör du för att hjälpa huvudet att hänga med i viktminskningen??

* Titta på dig själv i helkroppsspegel (både naken och med kläder på), dagligen.

* Ta chansen att se dig själv i spegelbilder rent allmänt så fort du har möjlighet, tex skyltfönster.

* Ta på dig kläder i rätt storlek. Om du har tex mycket för stora kläder är det svårt att själv se hur förändrad du är.

* Prova de där gamla paren byxor ibland. De där som du hade när du var som störst. Och se skillnaden

* Mät dig med måttband en gång i månaden.

* Känn med händerna på din kropp.

Låt någon annan ta på din kropp...... Cool Wink Mycket effektivt.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Ja, det är lite konstigt att det tar längre tid för huvudet att hänga med i viktminskningsprocessen. Man har som du skriver en bild av sig själv och den är svår, men inte omöjlig att förändra. Du kom med många bra tips!

2007-11-08 @ 21:47:49
URL: http://ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0