Nöjd eller inte?

Blev så himmlans glad i morse när jag helt näck ställde mig på vågen ,och den visade - 40 kilo!!!!!!!
Hurra vad jag blev glad! Allt är så himla roligt just nu. Jag trivs jättebra i mitt "nya liv och med min "nya" kropp! Allt är så mycket lättare nu, både när det gäller att röra på sig, och den psykiska biten.


Varför har hjärnan det så svårt att ställa om sig?
Men det är nog någotman får leva med ett tag till hjärnan kommer i fatt och det kan säkert ta ett bra tag.
Det är ett helt nytt ansikte man ser i spegeln och det tar ett tag innan man lär känna den nya personen tror jag!

När jag ser på kort innan op så blir jag chockad över att jag var så stor, för det tyckte jag nämligen inte då.
Ja man är nog lite skruvad trots allt Very Happy

Glor lite allmänt i den där spegeln var gång man passerar den och frågan är om man blivit fåfäng eller självupptagen? Aldrig har jag väl brytt mig så mycket om hur min kropp ser ut? Ansiktet var nog det ända som man orkade lägga lite energi på i tappra försök för att åtminstone ser presentabel ut hmmm
Men så kan man stå där och stirra sig blind och då ja just då sa jag högt : fy vad tjock jag är....... känner mig verkligen tjock!!
Det är som att man redan glömt hur magen såg ut förrut med allt häng, för nu hittar jag nya fel & brister på mig...
JAG ÄR TJOCK MED EN MJUK SKUMGUMMIMADRASS-MAGE!
Känner mig löjlig när jag känner mig tjock för hur ofta har man inte gnällt på alla smalisar som säger:
å vad tjock jag är!!
När blir man nöjd med sig själv?




Fördöm gärningen - inte människan.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Ja, visst är det konstigt, mycket vill ha mer!
Rent teoretiskt kan ju inte jag vara speciellt tjock när jag väger under 60 kg men jag tycker ju också att jag är fluffig!
Antagligen är vi så otroligt itutade med bilder genom hela livet hur en snygg mage ska se ut att vi aldrig kommer att duga, speciellt inte efter 2 förlossningar!
Man får försöka tycka om det man ser i spegeln ändå, verkligen hjärntvätta sig att det är en läckerpingla man ser så tillslut så utstrålar man förhoppningsvis det och känner det själv, det blir en sanning! Kram

2007-12-06 @ 09:04:37
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0